Ziua primului gong! Astazi incepe Festivalul de Teatru la Ploiesti

Astăzi după-amiază debutează la Ploiești cea de a opta ediție a Festivalului de Teatru ”Toma Caragiu”, unul dintre cele mai așteptate momente culturale ale anului. Potrivit programului gândit de organizatori, primele trei spectacole ale zilei de astăzi se vor desfășura după cum urmează:

ora 17:00, la sala Teatrului de Animație Imaginario

Teatrul Excelsior, București

#EmojiPlay

un spectacol de teatru coregrafic de: Gigi Căciuleanu

distribuția: DansActori: Ana Vișan, Irina Strungăreanu, Adrian Nour, Alex Călin, în alternanță cu Bianca Bor și Bogdan Iacob

coloana sonoră: Gigi Căciuleanu

costume: Corina Boboc

durata spectacolului: 1h.

Pe zi ce trece, suntem invadaţi de emoticoane şi abrevieri de tot felul. Emoţiile sunt re-codificate în imagini stilizate şi/sau concentrate în doar câteva litere. Ideea spectacolului este schimbul de mesaje prin intermediul unui limbaj codificat: fie cel corporal sau verbal, cel al imaginilor (precum sunt Emoji-urile) sau/şi cel al abrevierilor pe care din ce în ce mai multă lume le folosește. Mesaje care de multe ori devin de neînțeles şi par absurde pentru cei care nu sunt inițiați în aceste coduri. Formule din ce în ce mai sofisticate (SMS, MMS etc.) ne apar pe telefoanele portabile, pe twitter, pe e-mail şi pe alte (care mai de care!) sofisticate drăcovenii electronice...

#EMOJIPLAY îşi propune a fi o piesă de teatru coregrafic, îmbinând, într-un mod aparent ludic, limbajul tri-dimensional (cu atât mai complex!) al #DansActorilor cu vizuala şi (încă!) strania lume bi-dimensională a acestor noi simboluri şi metafore. (Gigi Căciuleanu)

Vârsta recomandată: 12 ani

ora 18:30, la sala Teatrului „Toma Caragiu”

Teatrul Metropolis, București

Titanic Vals

autor: Tudor Mușatescu

dramaturg : Adrian Nicolae

direcția de scenă: Victor Ioan Frunză

scenografia și costumele: Adriana Grand

distribuţia: Alin Florea, Mirela Zeța, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu,Carol Ionescu, Andrei Huțuleac, Alexandru Pavel, George Costin, Adrian Nicolae, Codrin Boldea, Andrei Redinciuc, Ariana Presan-Miron, Sorin Flutur, Maria Cârlescu Badea, Voicu Aaniței

durata spectacolului: 2h 45 min (cu pauză)

„Titanic vals” reia eterna și fascinanta poveste românească a îmbogățirii peste noapte. „Visul românesc” – o moștenire de „cincizeci și ceva de milioane” picată din cer. O îmbogățire pe care familia numeroasă și colorată a bonomului Spirache (mărunt funcționar la prefectură) o așteaptă, o speră, o invocă. Odată petrecută izbăvitoarea tragedie (o reproducere în mic a naufragiului vaporului Titanic), Spirache, prototipul omului cumsecade, sărac dar integru, se încăpățânează să își păstreze principiile. Totuși, împins de la spate de ambițioasa lui soție, Dacia, și de neobosita ei mamă, Chiriachița, e nevoit să urce Golgota afirmării politice. Avidității de parvenire a Daciei, Spirache îi va opune o rezistență mută, dublată de o neașteptată șiretenie. Cine va câștiga această înfruntare a viziunilor despre fericire? Ca întotdeauna, la Tudor Mușatescu, învingător e Râsul. Râsul contagios și lejer, impertinent și liber, marca unei comedii de calitate.

ora 19.30, la sala Filarmonicii „Paul Constantinescu”

Teatrul Național „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca

Svjek în concert

adaptare după „Peripețiile bravului soldat Svjek” de Jaroslav Hasek

traducerea: Jean Grosu

spectacol concert de: Ada Milea

scenografia și costumele: Cristian Rusu

muzica: Ada Milea

asistent muzical: Anca Hanu

distribuţia: Adrian Cucu, Cătălin Herlo, Radu Dogaru, Mihnea Blidariu, Cristian Rigman, Miron Maxim Matei Rotaru, Anca Hanu, Sânziana Tarța, Nucu Pandrea, Giovanni Mateescu

durata spectacolului: 1h 10 min.

„Am vrut să pară o călătorie cu trenul spre linia frontului, dar să existe posibilitatea de a «deraia» de la ceea ce pare a fi. Am ales câteva personaje și întâmplări pe care le-am pus în tren, chiar dacă ele nu aveau vreo legătură cu drumul din cartea lui Hašek. M-a interest atitudinea diferită a fiecăruia în drumul spre prăpăd și moarte. Cartea (sper că și concertul) profită din plin de hazul situațiilor și demonstrează că războiul e o nebunie care nu are nici o legătură cu noi (chiar dacă, eventual, murim în el)“. (Ada Milea)